Saturday, April 18, 2015

KURSUS KEPIMPINAN PENGAWAS SEKOLAH, PENGAWAS PUSAT SUMBER, KETUA & PENOLONG KETUA KELAS 2015


Image may contain: 16 people, people standing and outdoor


Image may contain: 5 people, people smiling, people sitting, shoes, child, tree, grass, outdoor and nature














KURSUS KEPIMPINAN PENGAWAS SKS 2 TAHUN 2017




Image may contain: outdoor Image may contain: one or more people, people sitting and indoor



Image may contain: 5 people, people standing and outdoor  Image may contain: one or more people, people playing sports, people on stage, shoes, child, tree, sky, outdoor and nature




Image may contain: 11 people, people standing and outdoor
Latihan menguatkan minda dan stamina




Program tahunan di bawah GPK HEM pada tahun ini diadakan di Akademik Pembangunan Belia Malaysia Port Dickson Negeri Sembilan pada 3-5 April 2015.

Pada tahun ini, Ketua & Penolong Ketua Kelas Tahun 3, 4, 5 & 6 di bawa bersama menyertai Kursus Kepimpinan yang di anjurkan oleh Unit Bimbingan & Kaunseling dengan kerajasama Badan Displin & Pengawas dan Pusat Sumber Sekolah.






Program bertemakan "KEPIMPINAN MELALUI TELADAN" di mana diakhir program pelajar-pelajar akan dapat:

1:  mengetahui tugas dan peranan sebagai seorang pengawas
2:  mengetahui dan mendalami peraturan sekolah
3:  menjalankan tugas yang diamanahkan dengan lebih berkesan
4:  mendisplinkan diri dengan peraturan-peraturan yang ditetapkan.

Seramai 98 pelajar-pelajar telah menghadiri kursus ini dengan penyertaan terdiri daripada:
65 Pengawas Sekolah
20 Pengawas Pusat Sumber
13 Ketua/Pen Ketua Kelas

Sebelum pulang pelajar-pelajar di bawa melawat Muzium Angkatan Tentera Port Dickson.Terima kasih kepada DBKL Cawangan Batu kerana menaja 2 buah bas Persiaran untuk membawa pelajar-pelajar ke Port Dickson. Tak lupa juga kepada AJK PIBG dan ibubapa yang telah hadir menberi dorongan kepada anak-anak mereka ketika berkursus di sini.


Sekalung tahniah dan terima kasih tidak terhingga kepada guru-guru yang terlibat secara langsung dalam kursus ini.



No comments:

Post a Comment